SlideShowHeader

lördag 8 februari 2014

Nystart

Hej!
Jag har hört att några har tyckt att jag borde dra igång bloggen igen. Det här är inget tomt löfte som inte hålls, men det är iallafall ett försök att börja blogga igen. Här har det varit tyst som i graven ända sedan Oktober. Från mitt senaste inlägg till idag har livet verkligen varit en berg-och-dalbana, med många tuffa perioder. Mer än så kommer jag inte berätta, mina närmaste vänner och familj vet och det är det viktigaste för mig. Jag vill iallafall tacka er som finns här för mig och visat stöd, ingen nämnd, ingen glömd. Ni är rent guld.
En klyscha som livet är ingen dans på rosor kan man säga och även fast allting inte är perfekt så kommer jag i bloggen fokusera på det som driver mig och gör mig glad. Man kan bara bli starkare :)

Trots många motgångar, så har det också skett många bra saker och framför mig har jag ett spännande år.

1.2 var jag på 2013 års hästfest. En rolig tillställning där hästmänniskor från hela Åland samlades och åt  god mat och tog del av 2013 års prestationer. Jag blev otrolig rörd när jag tilldelades islandshästsportens pris för Årets komet. Tusen tack! Det är det här jag vill och kommer fortsätta göra!

Jag har också gått min sista skoldag på Ålands Lyceum. Kvar har jag nu bara 2 studentprov i Mars.
Lusse har varit en bra tid och även fast det känns så skönt att slippa det och äntligen få gå sin egen väg finns det en känsla av vemod. Jag har träffat så otroligt många fina vänner och det kommer vara jobbigt att inte få se dem varje dag.

Jag håller på planerar för fullt allt jag vill och tänker göra. Men allt får ni inte veta än ;) Men jag lovar att ni kommer få följa min resa, vart den än går!

Såklart kan jag ju inte hålla allt inom mig, så lite planer måste ni ju få ta del av! 
Bland annat väntar två endagars kurser för Helene Blom i Sverige samt lite regionalträning i Finland. Första regionalträningen är redan om en vecka. Nästa fredag ska jag äntligen få gå på karonkabalen som jag har hittat världens finaste klänning till. (Den bara ligger och väntar på att få bli använd). Det kommer verkligen bli ett minne för livet tror jag! Förutom detta har jag anmält mig och Máttur till istölten i Hallstavik i Mars. I Maj finns det planer på nationella tävlingar både i Sverige och Finland. Sen blir jag förhoppningsvis student. 
4-6.7 är Finska Mästerskapen i Ypäjä, som vi är kvalade till.
Är ni förvånade om jag säger att jag knappt kan vänta på att alla aktiviteter ska börja?

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar