SlideShowHeader

måndag 3 mars 2014

Helenekurs


Hejsvejs igen!
Igår var jag till Uppsala på Helenekurs med Máttur.
Det blev en lång och intensiv dag, men det var såå givande!
Första passet började direkt när vi kom fram och Máttur var lite spänd vid uppsittningen men slappnade snart av och gick som en klocka. 
Vi jobbade med skänkelvikning, tölt, skritt, skänkelvikning, tölt. En övning som passade oss perfekt med mycket lydnad och övergångar! Máttur var helt ren i takten och började söka sig fram och ner i tölten. Det blev mycket tölt och han töltade mycket längre sträckor än förut i en längre form och kom upp mer med ryggen. Dessutom red vi hela passet utan spö (för två månader sen skulle detta varit omöjligt för min lata lilla häst!)

Andra passet gick också riktigt bra! Min häst var (och är) helt fantastisk! Han kämpade verkligen i fin form med bra takt i tölten. Vi jobbade mycket på serpentiner och rakt spår inför inkommande helgs istölt. I slutet var han heeelt slut och matte var så stolt. Han har nog aldrig gått så bra förut, hjärtat.

Pappa filmade båda passen och på båten hem tittade jag på klippen. Senast jag blev filmad var på FM och det är verkligen inte samma häst som på filmen jag såg nu. Saker och ting börjar verkligen släppa! 

Puss från mig och Máttur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar