SlideShowHeader

fredag 25 april 2014

Liten lägesrapport

Hej!
Tänkte att det börjar bli dags att berätta om vardagen lite igen.
Idag är det exakt 3 veckor sedan det lyckade återbesöket på Ultuna.
Máttur börjar bli finare i hullet men behöver fortfarande muskla sig mer. Han är positiv och tycker det är kul att jobba men är ännu ganska svag.
Träningen har nog aldrig varit så välplanerad och varierad som nu. Jag vill verkligen göra allt i min makt för att kunna ge honom bästa möjliga rehabilitering och förhoppningsvis snart börja komma tillbaka.
Vi klättrar i skogen, tömkör i skogen, longerar över bommar & cavalettis, har honom som handhäst med fyrhjulingen, morgonpromenader, mjukgörande ridpass på korallen och ute m.m
En vecka består av varannat pass uppsuttet och varannat pass diverse markarbete (longering, fyrhjuling,tömkörning osv) och 2 vilodagar. Vi ökar intensiteten sakta men gradvis beroende på hur han svarar på träningen, dessutom har han fått börja äta gräs och tycker därför han har jordens snällaste matte!

Var och träffade Christoph igår och fick ett nytt mentalträningspass. Mental träning är en guldgruva och jag rekommenderar det verkligen!
Jag känner mig nu mer stillad i själen efter peppande ord och känner mig mer än någonsin taggad för att kämpa vidare!

Puss&kram

1 kommentar:

  1. 2017 ford fusion hybrid titanium stainless steel -Tianium Arts
    This stainless steel stainless titanium flashlight steel 출장샵 razor is titanium dioxide formula chrome plated with a platinum finish. A platinum blade also titanium curling iron has a unique design. It has a titanium eyeglass frames short handle

    SvaraRadera