SlideShowHeader

måndag 15 november 2010

Evil Eye

Skitöga! Inatt hade jag svårt att somna för när jag blundade var det som en kniv i ögat.. Men tydligen var jag så trött så efter mer än 45 min somnade jag äntligen.
Allt började med att när jag och pappa var ut i Gesterbyskogarna och red igår, jag och Sambó galopperade och jag såg en kvist komma mot mig -blundade, kände hur det smällde i ansiktet och sen öppnade jag ögonen, men då kommer ännu en kvist.. (btw,SKILLAT) Jag kunde inte se på ögat och allt bara sved en stund, men sen blev det bra igen. Eller tills jag skulle sova.

Klockan 5 inatt vaknade jag (hade antagligen kommit emot ögonlocket). Det sved som fan och jag kunde inte stänga ögonlocket alls.. Jag försökte lägga mig ner och blunda men det funkade faan inte. Så gick upp och sköljde ögat, och försökte igen.. Men nä, inget funkade! Så var varken tills 7, när jag ändå skulle upp..

När hälsocentralen öppnade for jag och mamma dit och vi fick tid till en läkare senare på förmiddagen. Sålänge for jag med mamma till Optinova och satt där. Ögat fick damp 24/7, i vissa ljus, när jag blinkade, läste något eller bara tittade på något länge..

Hos läkaren fick jag veta att det var nått som skrapats bort från ögat och jag fick ögondroppar. Sen skulle jag vara hemma idag och troligen imorgon.

Så så ligger det till nu, egentligen gör det lite helvetes ont att sitta vid datan för ögat.. Men har så jäävla tråkigt.. Finns inte så mycket att göra när man:

  • Inte kan sova
  • Sitta vid datan/tvn
  • koncentrera sig på något
  • läsa
  • blinka.. osv
Har däremot varit ut och gått med Saeta i regnet en sväng :).

Det här blev ett lite lätt onödigt långt klagoinlägg inlägg ♥
Men whatever.. har sjukt tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar