SlideShowHeader

fredag 16 november 2012

Förföljd av otur?


Snälla Herr Otur, 
När jag nu skriver åt dig med viss irritation och besvikelse ber jag dig än en gång att avsluta din relation med min häst och hans hovar. Jag erhåller nu om ett besöksförbud och hoppas du nu kan lämna oss i fred. Hädan efter uppskattas bara besök av Mr. Frisk, Fru framgång och familjen Framåtbjudning-samspel.

Skulle ut och rida Máttur ikväll men när jag hämtar honom i ligghallen vill han inte stöda på ena bakbenet. Märker sen att det är en vass pinne som skilat fast vid strålen och att han ömmar där. Som tur är får jag lätt bort pinnen men ringer Malin och veterinär för att få råd om vad jag ska göra.

Nu är han febermätt, fått rentvättad hov+ rengjorts med jodopax, sedan jodopaxbumbull + bandage runt hoven och nu står han instängd i lilla ligghallen så han inte ska röra sig så mycket. Nu är det bara att följa med hur han blir.
Hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir något allvarligt av det här!
Han fick ju en söm in i hoven i augusti och fick stå på vila tills pulsen försvann i hoven, + skodd med sula så det inte skulle bli ngn infektion i såret..
Det räcker med oturen nu, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar