SlideShowHeader

lördag 3 november 2012

Fuxupdate




Tänkte att ni borde få en uppdatering på hästfronten. Idag har jag ridit Máttur och Saeta och båda var riktigt duktiga.
För att göra en längre historia kort har Mattur varit omotiverad, tappat framåtbjudningen och varit lite fräck så nu fokuserar vi på att han ska tycka att allt är roligt igen, att han han ska bjuda fram och ta i.

De två senaste specialidrottspassen har det funkat riktigt bra, första passet longerade vi och andra passet så longerade jag honom först och sen hoppade upp och red, så nu känns det som vi är på rätt väg igen :) 

Idag var jag ut och red en sväng i skritt, trav och galopp. Han kändes fräsch och positiv. Skrittade på riktigt bra och energiskt. Traven var också ruskigt fin, han tog verkligen i och hade sväv i steget, härlig känsla. Vi övade på att tänka uppåt i galoppfattningarna och det gick nog också helt ok!
Jag tror faktiskt han tyckte det var kul! Nu hoppas jag att han är lika positiv till arbetet på banan också!

Saeta har stått lite men var pigg som en duracell-kanin och var riktigt rolig att rida. Pigg och positiv. Hon travade på stabilt, energiskt och bra. Orkade hålla en bra galopp på volten, men bäst av allt, töltade hon riktigt bra! Det var inte så långa sträckor, men kvalitet framför kvantitet. Hon var emellanåt nästan helt ren i takten. Superkul!

Tyvärr hann jag inte rida Sambó, men tar honom imorgon istället! Fuxarna ska nog också få komma ut en sväng.

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar