SlideShowHeader

tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012

Tänkte dra en årsresumé för 2012.
2012 har överlag varit ett väldigt regnigt år, under alla årstider.
Enjoy!

JANUARI:
När jag tittar tillbaka på bloggen vad som hände i Januari var det inte mycket!
Máttur var het som tusan och jag kunde inte riktigt hantera det..

FEBRUARI:
I Februari drog min specialidrott igång igen, vilket var riktigt kul. Red både Máttur och Sambó.
Red Magnús Skúlason kurs. Vann isbitarna.se's tävling och fick en Mini-Máttur-Maskot. Var till Södertälje och firade Farfars födelsedag.



MARS:
Hände inte speciellt mycket. Tränade hästarna och mycket i skolan. Red Helene kurs.

APRIL:
Träffade kompisarna, var en sväng till Sverige och shoppade.
Såg Hunger Games på bio. Red Helene Kurs.
Tävlade Máttur för första gången i en inofficiell tävling, tävlade också Saeta för första gången på väldigt länge!  Máttur fick 5,1 i V5 och en förstaplats på 5,38 i finalen.
Saeta tävlade jag i 3-gång och fick 5 poäng och kom sedan på 2:a plats i finalen.
I T8 fick Máttur 5,0 i uttagningen och kom på en tredje plats i finalen!

I slutet av månaden blev vår älskade Trulsa överkörd, en vecka före hennes 1 års dag.. :'(


MAJ:
Slutspurt i skolan.
Som den mest ointresserade människan av ishockey, blev jag plötsligt en riktigt finne och följde det finska laget i Ishockey VM, det ni!
Världens bästa pappa fick tag i Lady Gaga biljetter!
Tävlade min första officiella tävling med Máttur, tävlade även Sambó.
Båda hästarna skötte sig bra. Blev 2 a-finaler med Máttur och vinst i båda. I V5 finalen, på 5,27 och i T7 på 5,17.
Det blev årets sista tävling, trots att det inte var tänkt så.





JUNI:
Sommarlov! Första veckan spenderades på Julias stuga i "Lemparland" med underbara vänner.
Red Helene kurs.
Sommarjobbade.
Regnade.

JULI:
Jobbade.
Máttur gick på sommarvila.
For till Ypäjä och tittade på finska mästerskapen.
Vår nya familjemedlem Titus flyttade in :)
Rockoff med bästa Desse förgyllde underbara sommarkvällar!


AUGUSTI:
For och tittade på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna.
Där firade jag också min födelsedag.


Jobbade.
Spenderade lite tid på stugan.
Var till Sverige en sväng med Desse och Julia!

Övade inför Blidfaris tävling. Dessvärre fick Máttur en söm i hoven + ev. hovböld, så det blev ingen tävling, istället vila, igen.

Skolan började..
Kursade med Sambó då Máttur vilade.

4 år med Älskling :)
Såg världens bästa Lady Gaga med världens bästa syster i Helsingfors. Det var amazing!



SEPTEMBER:
En ny familjemedlem flyttade in, världens bästa Ugglis/Jasper.
Annars skola. Máttur var igång, men var aningen negativ.



OKTOBER:
Tänkte tävla en Blidfari tävling till, men som dessvärre blev inställd, lika så vart ÅM inställt.
Världens bästa Grågge dog..

Hade en superbra tjejkväll med fina flickor från klassen!


NOVEMBER:
Hade ägt Máttur i ett år.
Máttur blev skadad för andra gången, sticka i strålen. Blev sedan rejält svullen. Vila igen..
Första snön kom :D
Kursade för Helene om jag inte minns fel!

DECEMBER:
Började rida Máttur igen och han kändes fräschare än någonsin!
Julkänslan var på topp!
Sista veckorna i skolan var tunga.
Efter julfesten var jag på bio med fina flickorna!
Julafton var mysig och hela jullovet har varit toppen.
Likaså nyårsafton var riktigt lyckad! :)




2012 har överlag varit ett bra år. Med både med- och motgångar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar