SlideShowHeader

torsdag 5 juli 2012

Tappskor

Det har varit alldeles knäpptyst här på bloggen några dagar.
Under tiden har det inte hänt så mycket spännande... Jag har jobbat, suttit i en solstol på stugan de kvällar jag varit ledig och vågat mig några gånger i vattnet (med bastubad före förstås.)

På hästfronten har det inte heller hänt så mycket. Den här veckan var tänkt att bli Máttur sista ridvecka före sommarvilan. Men självklart har han gått och trampat av en sko. Inte nog med det har även Sambó lyckats med samma sak under dagen.
I förrgår var jag iallafall ute och red Saeta. Hon var superfin. Hon höll igång traven fint och tölten var lite bättre taktmässigt men framförallt gick hon i jättefin form i tölten, vilket aldrig har hänt tidigare!

På lördag får valackarna på sina tappskor igen. Nu njuter de av sommarlivet med mularna i marken ;)
Några frodiga beten blir det då inte, med en fd fånghäst med i sällskapet (Saeta) håller vi koll på att vikten inte far iväg åt någotdera håll.  Sambó och Saeta är i jättefint hull, medan Máttur tyvärr är lite småtjock. Han får inte mer mat och nu de senaste dagarna har han fått gå kortare stunder än de två andra på de lite grönare ställena.. Men han tycks gå upp i vikt av att bara titta på mat. Därför känns det ännu viktigare att få rida igenom honom innan sommarvilan börjar.

Nu har jag babblat klart, i morgon är jag ledig, lite tusans skönt.
Nu sova, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar