SlideShowHeader

söndag 16 september 2012

Hej Plugghäst Hej


Hej! Har spenderat hela halva dagen på en etik-inlämningsuppgift i religionen.
Igår var jag och jobbade 3,5 timme. Jag har nog saknat jannegården lite, att jobba, vara med trevliga människor och tjäna pengar istället för att sitta dag ut och in i Ålands Lyceum och försöka pränta in så mycket information i huvudet som möjligt.

Efter jobbet var jag till Hammarland och hade specialidrott. Lektionen gick bättre än i torsdags.
Det var verkligen hjärngympa och massor att tänka på, men lite grejer föll på plats. Bara jag får min hjärna, skänklar och händer att samarbeta så blir det nog bra. Den som tror att ridning är enkelt är nog helt på fel :)

Nästa helg är det skördefest så då ska jag jobba fredag och lördag. Det känns prima inplanerat med provperioden som börjar veckan därpå. Men det får lösa sig.

Det är Helene Kurs onsdag-torsdag nu i veckan vilket ska bli kul! 

Jenny kommenterade och frågade ang. handhästandet.
Jag är ju inget proffs på det direkt och gjort det bara 4 ggr hittills. Men jag har Máttur i träns med yttertygeln genom bettringen på innertygeln och sen håller jag i tyglarna och Máttur ska springa vid mitt knä ungefär, inte framför eller bakom. Därför har jag haft pappa med på Saeta bakom så att han inte ska hamna bakom.

Nu ska jag fortsätta plugga. 
Puss på näsan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar