SlideShowHeader

fredag 14 december 2012

Äntligen!


Ridlektion för Malin på Máttur i Ämnes ridhus idag!
Bara känslan i sig att få vara i ett ridhus var ju fantastisk!
Nog för att vintern ger enorma träningsmöjligheter med perfekta töltvägar och djupa snöåkrar att träna kondition och styrka så var ett ridhus precis vad vi behövde nu.

Máttur var pigg och glad och frustade som en liten gris när jag gick med honom från marken. Ni kan inte ana hur glad det gör mig att han känns motiverad efter en höst där han varit fruktansvärt lat och omotiverad.
Han var lite krånglig när jag skulle sitta upp, men annars gick det bra.

Vi jobbade på en volt i skritt, trav, galopp och tölt. Jobbade med att hitta ett jämnt voltspår, att Máttur skulle vara rund i kroppen och gå på voltspåret och inte skjuta in här och trycka ut där.
Detta gjorde vi i alla gångarter! Lite lat var han, men absolut inte så som han har varit tidigare i höst.
Jag tror vi är på rätt väg och har ett bra utgångsläge!
Han var mjuk i munnen, vi gjorde lite töltövergångar i båda varven. Allt kändes riktigt bra, vi har ju massor att slipa på, men för att vara första lektionen efter vilan så är jag mer än nöjd!

Fina, fina hästen!
Nästa lektion är på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar