SlideShowHeader

söndag 23 december 2012

I glittrig klänning..



Hej alla flickor och pojkar.
Hör och häpna, istället för en massa bilder på mina (ack så vackra) hästar, så tänkte jag visa mitt nylle och hur jag såg ut på julfesten.
Den riktiga anledningen är dock att jag var i starkt behov av en lite uppdaterad facebookbild. 
Och ju äldre jag blir (nu är jag ju visst inte så gammal, men det är en annan femma) desto mindre bilder tar jag på mig själv, då de inte alltid blir till belåtenhet.

Men här har jag då tvingat (eller mutat.. ..min bror med peparkaksdeg) för att han ska ta några bilder på sin syster, finklädd (!) och inte i underställ, skitigt hår, klädd som en michelingubbe som jag vanligtvis ser ut på lediga dagar då tiden mest spenderas på de där fyrbenta i hagen.

Jag vill även ge mig själv lite creds ( Hej Ego!).
Nej, men som ni ser har jag, alldeles själv, lockat mitt egna hår, med en plattång, och hela kalaset tog ca. 2 timmar. 
Vilket verkligen var en utmaning för mitt tålamod och humör.
Men jag lyckades att inte raka av håret och håret blev lockigt, så jag är nog lite nöjd, trots allt.


Ja, det var ju då julfest igår, så jag ska väll skriva någon rad om det också, för sånt hör ju till.
Det bjöds på julmat när vi kom till skolan, som jag och några fin-fina flickor från klassen tog för oss lite mat.
Sedan skulle vi rösta något i klassen och sen var det teater i gympasalen.
Själva programmet var ingen höjdare. Men med fint sällskap hade vi det nog rätt bra ändå.

Efter julfesten gick jag, Julia, Desse, Ida, Emma och Severina på bio och såg the Hobbit.
Det var inte min typ av film, men jag antar att det ändå är ett måste att se den.
Men än en gång, fruktansvärt bra sällskap gör det mesta!
Sen var ju popcornen så där äckligt gott smöriga, och det kan man (läs: jag) ju inte motstå ;)

Det blev helt enkelt en ganska bra kväll, trots lite blandade känslor om påbyggda småsaker.
Jag är iallafall otroligt tacksam för de i min närhet jag kan ventilera med, de som jag vet att jag kan lita på. Tack!

När nu detta inlägg ändå blivit sådär lite väl långt, kan jag ju ändå passa på att skriva lite till.
Nämligen lite kort om dagen, har varit och hjälpt Lotta lite och sen blev jag efterringd från jobbet, där jag spenderat kvällen med att putsa en hel massa glas i all de former :)

Här nedanför ser ni resultatet av min nya facebookbild. Haha :P

Godnattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar