SlideShowHeader

lördag 11 maj 2013

Föreningsträning

Hejhej!
Igår morse var jag på föreningsträning till travbanan. Eftersom Máttur har lite bettvila denna vecka efter tandisbesöket så fick Saeta följa med istället.
Jag och Saeta har nästan aldrig ridit för tränare, iallafall inte vad jag kommer ihåg.
Saeta var jätteduktig och vi övade att hon skulle korsa ett steg bak och sedan direkt bjuda upp i tölt. Det blev ett kort, intensivt och roligt pass.

Malin tyckte även att jag skulle ha Saeta som ett projekt några veckor i sommar då Máttur vilar. Det skulle innebära att jag rider henne kort och intensivt 5 dagar i veckan i två veckor, för att se om hon ändrar sin inställning till arbetet, kommer bort från sitt on/off läge och blir renare i tölten. Detta ska jag absolut ha som projekt efter vårens tävlingar med Máttur :)

Trots att Máttur vilar från bettet så har han ingen semester för det. Igår var vi ut på en halvtimmes runda med fyrhjulingen. Máttur travade på med fin framåtbjudning och tog i riktigt bra! Han är så fruktansvärt fin min häst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar