SlideShowHeader

tisdag 12 juli 2011

Gimsteinn

Hej!
Igår var jag ju och provred Gimsteinn och nu har jag klippt och fixat film från det!
Gimsteinn var hur mysig som helst. Vi var först och hämtade honom från hagen, utan några som helst problem, sen stod han lugnt och snällt när vi gjorde honom i ordning.
Kristina visade honom först på ridbanan, sen fick jag rida honom på ridbanan och sen red vi ut i skogen, jag på Gimsteinn och Kristina på en annan häst :)

Gimsteinn var hur snäll som helst, lydig och lyhörd. Han var jättefin i munnen och lyssnade bra för hjälperna. Han hade lätt för alla gångarter och alla gångarter var riktigt fina, han gjorde allt man bad honom om :)
Han var helt enkelt jättetrevlig och jag trivdes verkligen med honom.

När vi red ut sen var han också jättefin! Då fick vi dessutom mycket flottare gångarter och Kristina berättade hur jag skulle göra :)

Tycker verkligen om honom!

Efter ridturen så fick jag duscha honom och då stod han också hur lugn som helst!

Fina killen! jag hittade inga minus med honom, ja förut att han var ganska tjock, men det hör ju sommaren till ;)

Filmen:
Först rider Kristina honom och sen jag.

1 kommentar:

  1. Fin poni! Han rör sig väldigt fint och luftigt ser det ut som, annars brukar jag tycka att islänningar ser lite "stumma och korta" ut i stegen (eftersom jag är uppväxt med stora älgar till ridskolehästar, heh). Men det är säkert stor skillnad mellan olika individer där också gissar jag!

    SvaraRadera