SlideShowHeader

tisdag 17 augusti 2010

Gladur Tävling

Hejhej!
Tänkte berätta om tävlingen som var i söndags på Toftinge.

Efter jobbet på lördagen for jag, Älskling, Pappa och Sambó till båten påväg mot Sverige.
Allt gick bra och framme i Sverige for vi till trafikbutiken och hämtade ut ett paket från twostroke så Älskling hade något att pilla på ;).
Sen for vi vidare till campingen och hämtade nyckeln till stugan där vi skulle övernatta.

Efter det bar det av till Toftine Islandshästgård och Sambó fick komma till sin hage. Han undrade nog vart han hade kommit, men sen fick han sitt hö och vatten och då blev allt bra.

Vi for tillbaka till stugan och det tog inte speciellt länge innan vi slocknade.
När vi vaknade på söndagmorgonen bar det av till tävlingsplatsen.
Sambó var lite hispig och orolig men framförallt nyfiken.
Så först när jag red fram bara trippade han och ville skena iväg.
Vi red längs en grusväg och han var något okoncentrerad,
men sen tog vi en galopp och efter det gick han jättebra igen.
Sen var det bara att vänta på att min startgrupp skulle bli inkallad.
Jag var lite nervös, men inte alls som jag brukar vara.
Efter en stund var det vår tur att rida in på banan.
Allt gick jättebra!
Han var lite ivrig, och tog två galoppsteg i traven,men annars var han så duktig så! :)
Men bäst av allt var när det kom till poängen! Vi fick 4,9 5,0 och 4,8 (!!!!!!!)
Glad Elin, Glad Elin!
Det blev ett medel på 4,9 vilket är det bästa vi någonsin fått!
Sist vi var i Sverige och tävlade fick vi 4,7 och sist på Åland fick vi 4,2 i fyrgången.

Sen var det dags för tölten, det gick också prima och vi fick i medel 4,03!!
Det är det bästa vi någonsin fått i tölten också! :)
Sist i Sverige fick vi 3,8 och på Åland 3,77.

Mina 4,9 i fyrgången ledde till en b-final!
Tyvärr bytte Sambó till fel galopp annars kanske vi skulle kommit en eller två placeringar högre,
men allt som allt slutade vi på 10 plats med en lila rosett med oss hem!
Jag är super nöjd och längtar tills nästa tävling :)
Och jag har världens bästa pojkvän och pappa som kom med mig! :)

Bilderna har pappa tagit och den sista har Jonte tagit :)

1 kommentar: