SlideShowHeader

fredag 18 maj 2012

Fina hästarna

Igår och idag har finaste valacker varit superduktiga.
Igår var jag på specialidrott till Hammarland. Hade dubbellektion med Sambó och Máttur.
Började med Sambó och vi körde lite tävlingsträning inför tävlingen den 26.
Först värmde vi upp honom ordentligt i en hel del trav och lite galopp. Sen tölt där vi fokuserade på att få honom kort och samlad. Han kändes riktigt fin och kom till och med upp och blev lätt i framdelen.

Känns jättebra att jag och Sambó har tagit så stora framsteg, beror nog mycket på Máttur då jag verkligen behövt höja min egen nivå. Längtar till den dagen den flyter på lika bra med Máttur som det gör med Sambó idag :) Men den dagen kommer också någon gång!

Máttur då var också duktig. Han var lugn och lyssnade bra på mig. Började på volt i skritt och trav och Máttur kändes super. I tölten var han först lite stel, men sen blev han jättefin och jag red i ett lite snabbare tempo och han var så fin i takt och form. I galoppen blev det först lite felfattningar men sen flöt det på bra.

Nästa vecka blir det specialidrott på travbanan vilket jag verkligen behöver :)

Idag for jag och pappa ut till Vårdö med Sambó och Máttur. De ska nämligen till tandläkare imorgon.
Var ut med Maj-Lis och Sandra på en ridtur. Jag var lite nervös då jag inte ridit ut tillsammans med någon sen jag provred Máttur.
Men det gick verkligen över förväntan. Red bakom Maj-Lis och Máttur var så mjuk och fin i munnen, dessutom var han lugn.
Det blev en lugn ridtur med mycket tölt och trav. När de andra travade körde jag och Máttur lite ökad tölt och fy så fin han var. Han gick i fin form och bara tickade på, skulle verkligen varit kul att sett hur han såg ut, känsan var toppen iallafall. I och med att han var så lugn blev det verkligen en egoboost för mig, vilket kan behövas då han ibland sätter mig ur balans när han bara gasar...

Nu sova, jobb imorgon, Natti :)


2 kommentarer: