SlideShowHeader

lördag 5 februari 2011

Sadelprovningen

Kom hem igår vid 7 från Sverige och tänkte berätta lite hur det har gått.
Vi steg upp tidigt fredag morgon, lastade det sista i bilen och lastade Sambó. Sen bar det av till båten.

Båtresan gick bra och vi började köra mot Johannesberg.
Stallet i Johannesberg låg precis bredvid Johannesberg slott och golfbana och det såg riktigt fint ut. Stallet hade 2 stallgångar med boxar på varje sida.

Vi träffade Ellen som är försäljare av Childeric sadlar och sadelutprovare.
Sambó fick stå i en box medan Ellen visade oss runt och berättade. Vi gick upp i en spiraltrappa och kom till cafét. Det var riktigt stort och mysigt, gammaldags inrätt. Två toaletter, några övernattningsrum, ett stor kök och matsal med utsikt över det gigantiska ridhuset.

Sen fixade jag Sambó och fick prova 2 olika Luc Childéric sadlar i ridhuset.

Fick rida runt i ridhuset, Skritta, trava, tölta och galoppera.
Var så sött nät Sambó fick syn på sig själv i spegeln längst bak i rishuset ;).

Sadlarna var underbara och det var en otrolig skillnad om man jämför med min bomlösa karlslund.
Jag fick en mycket bättre sits och mycket bättre kontakt med Sambó.

Sen kom Carro, som är islandhäst domare och några andra in och tittade på oss. Fick massor med tips och en liten "halvlektion" av Carro på köpet. Jättekul!

Fick dessutom jättefin kritik över Sambó och de tyckte att jag kunde få mycket högre poäng än kvalgränsen.
Carro sa att hon absolut skulle ge honom 6.0 för hans skritt.

Efter sadelprovningen gick vi upp till cafét och drack kaffe och pratade.
Pappa ringde mamma och sen bestämde vi oss för att köpa den ena luc childéric sadeln och jag blev och är skitglad och jätte tacksam :)))

Och för er som undrar så ska jag betala tillbaka vartenda cent till mamma och pappa vartefter jag sommarjobbar på Jan Karlsgården nu i sommar, eftersom det är min egna sadel :)

I cafét med utsikt över ridhuset. cafet var dubbelt så stort plus kök och övernattningsrum :)
Sadelprovning i ridhuset

Jag och Sambó i min sadel :)
Pusshej :)

2 kommentarer:

  1. Vad kul att det vart en sadel :)
    Ridningen blir ju alltid roligare om man har en bra sadel. Den ser riktigt stadig och bekväm ut. (:

    SvaraRadera
  2. Jo :) Är jättenöjd. Har velat ha en sånhär sadel hur länge som helst :)

    SvaraRadera