SlideShowHeader

söndag 6 februari 2011

Söndag

Så var det söndag igen. Helgen har känts jättekort, även fast jag var ledig i fredags.
Vaknade bredvid Älskling hos honom imorse och vid halv 2 tiden så for jag hem.

Det var riktigt fint ute så bestämde mig för att fara på en ridtur på Sambó på åkern, eftersom underlaget är så bra där nu.
Dock vet jag att han oftast brukar bli väldigt dominant på åkern eftersom det är så stora ytor, så han brukar mest bara stå och bocka och bocka när man kräver nånting av honom. Men gjorde han inte idag.. däremot blev jag på marken ändå :p.

Först var han jätteduktig, han skötte sig fint i korallen, jag skrittade och travade honom lite och sen gjorde jag övningarna för tölten som jag fick av Helene. Sen red jag ut på åkern och travade över till mormor där jag gjorde lite voltövningar. Och då tillochmed mjuknade han i tölten och sänkte halsen, duktig häst :)

Påväg tillbaka över åkern mot ovalen skulle vi ta lite galopp. Dock överladdade han rejält och bara började skena, lite "lätt" okontrollerat... Men jag svängde in med han på ovalen och då travade han fint, men varje gång vi kom till en och samma kurva började han skena igen.. Tillslut nät han hade travat fint ett helt varv, utan att galoppera så började han självklart skena.. Dock svängde han inte i kurvan utan han for ut i djupa snön.. Vilket resulterade i att jag låg på marken och Sambó skenade hem...

En lite lätt bitter och inte ett dugg förvånad Elin började gå efter sin häst. Sen gjorde jag lite markarbete med honom och då skötte han sig fint, så jag hoppade upp och töltade på korallen och sen travade vi lugnt och fint på ovalen, sen bad jag honom om galopp och han lyssnade fint på mig och gjorde inga försök att sticka.

Nu dock har jag jätteont i huvudet eftersom jag landade med bakhuvudet i en smäll i hård snö.. Dessutom har jag fått pulserande ont i armen.

Men var inte så förvånad när jag vet att han blir dominant på åkern, men man måste ju berätta om sina bakslag också och inte bara när det har gått bra :) Och mestadel gick det ju skitbra idag, speciellt när han mjuknade i tölten :).

Nåja nu ska jag vila och sen borde jag läsa lite samhälla, Vill INTE.

Pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar