SlideShowHeader

söndag 27 februari 2011

Sista sportlovsdagen

Usch, nu är det bara några timmar kvar och sen är sportlovet över och det blir tillbaka till vardagen :(
Har iallafall haft ett riktigt bra sportlov! Men nu är det sjukt länge innan det blir något ledigt :/

Men nog om det, idag har Alexandra, Joppan, Ebba, Molly, Abbe & Emil varit hit på kaffe :)
Ebba och Molly ville rida, så dom fick skritta barbacka på Saetis. När dom hade ridit henne så hoppade jag upp och travade henne lite :) På tillbaka vägen på grusvägen så märkte hon att jag inte riktigt var i balans barbacka på henne, så hon passade på att ta 2-3 galoppsteg. Hihi, busflickan :). Det är underbart att se henne så glad och pigg.

Dessutom sa Kanill, hovslagaren, igår att hon antagligen får skor bak nästa skoning. Vilket innebär att hon är helt frisk :D Underbart! Dessutom skulle vi få jobba lite tyngre med henne nu!


Lill korven, Emil som somnade i min famn och låg och sov nog nästan 1 timme idag.

Nu ikväll har jag just ridit Sambó. Han var mysig. Han var riktigt pigg och trampade på bra. Han fick riktigt kraftfull trav och galopp och tölten funkade helt okej den med :) Vill på Helené kurs nu!
Nu ska jag just basta och sen se på Solsidan!
Byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar