SlideShowHeader

onsdag 20 april 2011

Hästarna jag provred

Blev tyvärr inget bloggande igår. Hade ju tänkt uppdatera massor med bilder och filmer. Men har inte fått filmerna till min dator ännu och det funkade inte att ladda upp bilder på blogspot.
Dessutom passade jag på att fara ut och rida och sen var kvällen räddad med religionsprov..

Men idag ska ni iallafall få se massor med bilder. Hoppas jag får filmerna till min data också så får ni se mer! Men det kommer så fort som möjligt.

Tänkte visa lite bilder på hästarna jag provred.



Kjarkur från Västerboda.
f. 1996
e. Atli frá Sydra Skördugili (elithingst med rid. 8.35) (Atli är förövrigt Saetas farfar)
u. Saga från Össtorp (1:klass sto rid. 8.47)

5:ggs valack

Har inga bilder på min kamera från när jag red Kjarkur men tror att pappa har på sin. Så bilder och film kommer senare från när jag red.

De här bilderna nedan är från när Kjarkurs ägare, Sanne tävlade honom på söndagen.

Själv var han inte riktigt min typ. Han var alldeles för tung i handen och var inte alls mjuk i munnen.

Men han hade fina gångarter och var erfaren.

Pass
Galopp
Trav
tölt


Fanny från Västerboda
8 årigt sto
e. Fannar from Auðsholtshjáleigu(8.22)
ee. Orri
u. Saga från Össtorp (1:klass sto rid. 8.47)

Underbara underbara fina Fanný.
Jag klickade verkligen med Fanný. Egentligen tycker jag inte om ston. Men Fanný var huuur mysig som helst. Kändes inte alls som om det vore första gången jag satt på henne. Hon var jättemjuk och fin i munnen, lyhörd och hade lätt för alla gångarterna.

Hon blev bedömd som 6 åring (tror jag)
Till exteriört: 8,02 (1:klass)
och ridegenskaper: 7,58 (2:klass)

Men hon lär nog förbli en dagdröm eftersom hon inte var spec. billig... :(

Har bara en bild på henne, men pappa har fler och så kommer det upp film.


Sólon från Västerboda
5 årig valack
e. Sóldan frá Hvitanesi (8.43)
ee. Orri
u. Glodis från Västerboda (1:klass 4-g sto)


Sólon var också skitmysig. Han hade stora och fina gångarter var mjuk i munnen. Dock är han ju bara 5 så är mycket jobb kvar med honom och eftersom han bara är bebis så var han ganska vinglig på ridbanan, men det är rätt förståeligt. Han var annars riktigt rolig och mysig att rida och kommer komma långt i framtiden.

Dyr han med tyvärr :(

Kommer film och kanske fler bilder på Sólon med :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar