SlideShowHeader

lördag 30 april 2011

Valborg

Glad Valborg på er!
Kom just hem från en trevlig och god middag och nu inväntar jag min pojkvän :)
Sen blir det nog mys och ostbågar resten av kvällen.

Tidigare idag var jag till travbanan med både Sambó och Kyndill igen.

Började rida Sambó som kändes riktigt fin och framförallt mjuk i båda sidor och han bet inte fast i bettet över huvud taget. Men väl inne på ovalen så kom en travhäst som tränade på stora banan. Så koncentrationen på min häst var ju på 0%. Men lät honom gå och titta runt ett varv och sen började jag jobba honom i trav i någorlunda koncentration. När travhästen hade försvunnit gick det genast mycket bättre och jag fick honom fin och mjuk i tölten :)

Sen tog jag Kyndill och började med att trava honom endel inne på dressyrbanan. Sen ut på ovalen och fick faktiskt ganska fin tölt på honom, helt ok trav, bra skritt och ok galopp. Sen övade jag några passläggningar och det gick också bra! Han har lätt för det Kyndillen :). Sen övade jag på T1 programmet och det gick helt om det med.

Sen tvättade jag dom och sen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar