SlideShowHeader

torsdag 14 april 2011

Helene Blom kurs

Är snäll och laddar upp massvis med bilder från Helene kursen nu och tänkte berätta lite hur det har gått.

Jag red 2 pass på onsdag och ett idag.

Första passet på onsdag:

Det var riktigt grått och tråkigt ute. Först red jag Sambó en stund, sen tog Helene honom en stund och red igenom honom ordentligt i tölt innan jag hoppade upp igen. Efter det passet var han riiiktigt trött och svettig.


Helene och Sambó
Jag och Sambó, tölt.
Sambó


Andra passet var han helt annorlunda. Skrittade fram honom på ovalen länge och han fick för sig att börja lyfta riktigt ordentligt i skritten. Haha, bushäst :)

På lektionen var han riktigt mjuk och fastnade inte alls lika mycket i sidorna som föregående lektion.

Och plötsligt sade det klick. Och sen kunde jag rida honom på eftergift i form i tölten på rakt spår! :D
Han var verkligen jätteduktig och lyssnade skitbra! Är så glad att det bara släppte för oss! :)
Tölt :)
Tölt :)
Trav



Idag då så var hon också jätte mjuk och lyssnade bra. I tölten gick det också jättebra, men han har lite svårare för vänster varv. Men i slutet fick vi det att funka super i vänster varv på volt, i form i mitt tempo :)

Är så stolt över hästen min.

Dessutom tränade vi lite hur mycket jag kan trycka på honom i traven och lite galopp på volt.

Traven
Traven
Trycker på i traven :)
Galopp
galopp
Tölt
Tölt
Tölt
Avslutar med att varva ner i traven :)


Är verkligen otroligt nöjd med den här kursen. Den har verkligen givit mig och Sambó massor.
Längtar tills nästa gång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar