SlideShowHeader

torsdag 25 augusti 2011

Allt möjligt!

Håller på (försöker) städa lite. Sen ska jag hoppa i duschen och sova. Imorgon har jag 3 timmar, chill.
IT-Hål-Matte-Biologi-Slutar.
Så blir nog kanske att fara ut och käka på stan!
Sen på kvällen blir det att fara med sista färjan till Sverige.
Taggar inför lördagen! :)

Saetapaeta.
Igår var jag ut och red båda hästarna på åkern. Började med Sambó. Han tyckte det var ganska tungt och det var ganska mjukt underlag så tölten blev bara travaktig och jobbig. Medans i trav och galopp fick han jobba på bra. Är så skönt att kunna rida på åkern igen eftersom man har så stora ytor och kan galoppera på stora volter osv.

Sen red jag Saeta på åkern. Har aldrig sätt henne så lycklig i hela mitt liv, seriöst.
Senast jag red henne på åkern var ju i vintras men då var det ju massvis med snö, och innan det vilade hon ju pga av fång. Så var nog 1,5 år sen jag red henne på åkern.
Hon var skit taggad och hade sån energi.Travade och sträckte verkligen ut och njöt till fullo i galoppen :)
Sen töltade jag henne också och tappade hakan lite. Hon töltade jätterent och fint! Hon som annars brukar vara passaktig. Men tydligen funkade det skitbra med underlaget på åkern för hennes tölt. Hon brukar annars bara tölta rent sekunden innan hon slår över i trav. Men nu töltade hon som en klocka i flera meter! Kul :)

Nej om man skulle försöka få något gjort? ;)
Btw fick vi bottenlagret med grus till vår rundkorall idag! Så nästa vecka kan jag rida på egen bana (!!!! LYCKA)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar