SlideShowHeader

söndag 28 augusti 2011

Stormur lätt höst

HejHej!
Nu sitter jag på båten påväg hem. jag är supernöjd med Sambó och det har verkligen gått riktigt bra.

I lördags så var det uttagningar. I V5 fick jag poängen 5,1 4,9 4,5 totalt= 4,83. Fick min första 7 (!!) poäng för skritten! Så häftigt, min häst är duktig :) Med de poängen kvalade jag till A-final i V5.

Sen var det T8. Det gick inte alls så bra, fick inga nå bra poäng, 43, 4,3 2,8= totalt 3,80
Men pga att det var så många som strukit sig så kom vi till A-final i tölten också :)

Sen for vi tillbaka till Marica och Grim islandshästar. Åt middag och hade det riktigt trevligt. Sen såg vi när Marica red en träningshäst, sen snyggingarna Forkur och Samherji. Efter det provade hon Sambó och när hon hade testat honom fick jag hoppa upp och rida en 'minilektion'. Det kändes riktigt bra :)

Så till idag då, finaldagen.
Det började med T8YR A-final. Sambó kändes faktiskt riktigt bra och vi fick poängen 4,25. Det gav oss en 3:dje plats och vi fick en gul rosett och vår första pokal :)

Sen var det V5YR A-final just efter det. Sambó kändes riktigt fin och vi slog vårt peronliga bästa och fick poängen 5,08. Första gången över 5 :D
Det gav oss en delad 4:de plats av 6 i finalen. Så roligt :)

Sen for vi tillbaka till Marica och jag fördrev tiden med att sova innan vi for till färjan.
Och nu sitter jag här på båten (och det här är andra gången jag skriver det här, för när jag sku publicera så bröts internet och bara hälften hade sparats....)

Men jag är nöjd och glad över våran prestation.

Nu är det Åm nästa om 2 veckor, ska bli roligt :)

Bilder kommer nog imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar