SlideShowHeader

fredag 19 augusti 2011

Startlistor

HejHej! Äntligen är det fredag! Har haft en ganska bra och lugn dag idag. Första timmen hade jag IT, sen hål, mat, Matte, Biologi och sen slutade jag :) Så gick jag med lite ppl på stan, trevligt, trevligt :)

Checkade Stormurs hemsida och såg att tidsprogrammet och startlistorna hade kommit! Så nästa helg är det dags :) Ska tävla V5 och T8 med Sambó. Klasserna är indelade så att V5YR är en egen klass och samma sak med T8YR. (Sen finns det ex V5v (vuxen) och V5J (Junior) så det leder till att klasserna jag ska vara med i inte har så många startande)

I V5 startar jag i startgrupp 3, andra in på banan. Totalt är det 12 starter i V5YR
I T8 startar jag i startgrupp 1, också då andra in på banan. Totalt 7 starter i T8YR

T8 är direktplacering + prisutdelning direkt efter klassen så inga finaler i det!
I V5 är det A-final på söndagen den 28. Men tror dock att jag inte tar mig dit. Har inte hunnit rida så mycket och det är första tävlingen sen i början av Juni.

Mitt mål i V5 är att göra en prydlig runda, få rätt galopp direkt och poängmässigt spelar det inte så stor roll, hoppas på runt 4,5-4,8.Men det är inte så viktigt. (Personligt bästa ligger på 4,93)

I T8 hoppas jag på en lugn prydlig och trevlig runda, poängmässigt runt 4-4,2 :) (Personligt bästa ligger på 4,6)

Ska bli jättekul att komma ut och tävla igen! Är riktigt taggad, så nu ligger tävlingsschabraket i tvättmaskinen (I hopp om att få det vitt igen).

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar