SlideShowHeader

torsdag 12 april 2012

Fina lilla häst!

Ikväll har jag haft specialidrott med Malin i Hammarland.
Jag började jobba honom från marken, lite volter, flytta bakdel, skänkelvikning och få honom djup i formen. Uppsputtet fortsatte vi med att byta om volter och flytta bakdelen, få honom lösgjord och lydig. Likadant i trav och tölt och att jag vågar driva och verkligen rida honom. Vi avslutade i galopp. Hela passet kändes han bra och lydig, han väntade och lyssnade på mig och takten var bra :) Fina killen!

Nu har jag även anmält mig till tävlingen, lätt fyrgång (V5) och lätt tölt (T8) blir det för Máttur och bara lätt fyrgång med Saeta :).

Ska bli riktigt kul att tävla båda två. Máttur är ju aldrig tävlad och Saeta är inte tävlad på fleeera år.
Har inga förväntningar på vad jag får för poäng, det spelar ingen roll. Bara Máttur är avslappnad och lyssnar på mig så är jag nöjd.
Tror det blir bra med Helenekurs där ena passet är på travbanan så jag får hjälp och tips inför tävlingen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar