SlideShowHeader

fredag 20 april 2012

Tävlingsförberedelser och kurs!


Har blivit lite dåligt med bloggandet den här veckan, men har varit mycket på gång.
Var på kurs för Helene på onsdagen i stall Joys ridhus och på torsdag på travbanan.
Jag är riktigt nöjd med kursen, vi jobbade med töltövergångar för att få Máttur lösgjord och eftergiven i nacken. Det gick frammåt och vi har lite att jobba på. På ovalbanan fick jag även öva på lite programridning. Så nu har jag lite att tänka på när jag tävlar imorgon :)

Ja, tävling imorgon då alltså. Premiär för mig och Máttur som ska prova på V5 och T8 och första gången på många år för Saeta som får prova V5 och Tregång :)
Har absolut inga förväntningar annat än att jag kommer runt lugnt och kontrollerat runt ovalen i rätt gångart. Sen får det bli som det blir, någonstans måste man ju börja :)
Ni får hålla tummarna att det går vägen!

Annars idag har jag varit in en sväng till staden, försökt köpt Lady Gaga biljetter utan att lyckas vilket resulterade i en stooooor besvikelse :( Men hoppas på att få tag på 2 st senare...
Det har varit skitväder så hästarna har fått vila och jag har putsat all utrustning tills imorgon.

Och nu ska jag sova, Natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar