SlideShowHeader

lördag 7 april 2012

Travbaneäventyr

Var en sväng till travbanan idag med Máttur och Saeta. Matilda & Blakkur och Fanny & Seimur var också där. Riktigt roligt att vara flera :)

 I början var han jättelugn och fin och lyssnade bra. Sen när han såg pappa på Saeta komma så slutade han lyssna och bara ville springa. När de sen försvann så blev han ännu värre och bara försökte galoppera och sket totalt i mig. Hoppade av och jobbade honom en stund från marken då.

Efter ett tag blev han lite bättre och när Saeta var tillbaka vid stallet skötte han sig utmärkt och lyssnade riktigt bra på mig. Takten i tölten var bra.. men inte formen. Traven kändes riktigt bra och jag testade första skritt - galoppfattningen som gick bra och blev rätt galopp.

Det känns lite som att det funkar sålänge Saeta inte är med, för när hon är med vill han bara till henne.
Så nästa gång så får Saeta stå i stallet, eller så tar jag bara Máttur till travbanan. För att se om det är orsaken till problemet.

Nästa fundering är angående tävlingen. Han brydde sig inget om Seimur och Blakkur idag, så jag tror inte det blir ett problem med andra hästar. Däremot är jag lite osäker pga att när han inte lyssnar, så lyssnar han inte alls, men sen när han lyssnar så är han jätteduktig och lyssnar jättebra.
Men ska se hur han funkar själv nästa gång, är det Saeta som är "problemet" så borde det ju lösa sig då. Går det bra så testar jag nog tävla honom på prova på tävlingen :)  Åh mycket tankar i huvudet.

Nåja, red Saeta också på travbanan. Hon var jätteduktig! Pigg och lyhörd! Traven var skitfin och likaså galoppen. Så henne ska jag iallafall ta på prova på tävlingen i lätta fyrgången. Sen fanns det ett hinder på ridbanan som pappa satte upp, så då hoppade vi några språng. Hon tyckte det var jättekul (och jag med ;) ) Hela 60 cm klarade vi!

Det var allt jag hade att säga, puss :)



1 kommentar:

  1. Frågestund på bloggen! Passa på och fråga och vi svarar i ett videoinlägg. Ha det bra!

    SvaraRadera