SlideShowHeader

måndag 9 april 2012

Travbanan -igen

Sista påsklovsdagen idag då :(
For till travbanan vid halv 3, men möttes av massor med bilar och transporter/hästlastbilar.
Var tydligen provlopp, så vi fick vända om och fara hem igen.
Synd bara att det inte stod någonstans att det var det, så skulle man ha sluppit fara till travbanan i onödan.

Men eftersom jag inte hinner fara till travbanan före söndag så for vi senare på kvällen igen.
Hade bara Mátturisen med mig. Han skötte sig bra och lyssnade fint på mig. Bara i galoppen som han drog iväg lite, men efter lite övning fick vi en bra kontrollerad galopp.

Så tror nog jag vågar anmäla mig till prova-på-tävlingen. Det kanske inte kommer vara så flott, inte så maffigt, men det är bara för min och Máttur skull, att vi får prova på, komma runt banan, i rätt gångart, i mitt tempo. Sen får det gå som det gå :)
Men kom ihåg att anmäla er till prova på tävlingen, sista anmälningsdag är på fredag!
Kom ihåg, det är inget blodigt allvar utan ska bara vara en rolig prova på :)

Puss!

2 kommentarer:

  1. Vilka grenar ska du tävla den 21.4?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med Máttur blir det lätt fyrgång (V5) och lätt tölt (T8) och Saeta lätt fyrgång (V5) :)

      Radera