SlideShowHeader

onsdag 20 februari 2013

Onsdagspyssel



Söt, sötare, Máttur?

Har hunnit med lite allt möjligt idag, vilket känns skönt!
Vaknade vid 11 då Älskling steg upp, men låg kvar och morrnade mig till 12 ungefär. (Finns nog inte mycket som slår att få ligga och ta det lugnt och inte ha några måsten när man är ledig!)
När jag väl hade kommit upp så for vi till stan en sväng.
Hem igen. Åt middag.

Sen bar det av till ämnäs ridhus med Máttur och Sambó.
Máttur skötte sig bra, var mjuk och fin i munnen och gjorde det jag bad honom om.
Galopperade bra på volt utan att dra iväg bogarna. Tölten funkade nog ganska bra. I slutet släppte traven och blev fruktansvärt fin, eftergiven och mjuk. Guldhäst.

Hoppade upp lite snabbt på Sambó innan vår ridtid tog slut.
I början var han lite stretig och benen stack iväg som små trumpinnar i tölten. Men han blev snabbt bättre och vi töltade eftergivet i ett steg i taget. Avslutade i trav och han kändes toppen! Bäst av allt så höll sig tungan på rätt, trots kraven jag ställde på honom. Guldhäst.

Nu ikväll har jag hunnit städa mitt bombnedslag till rum, så nu är det riktigt hemtrevligt för en gångs skull :)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar