SlideShowHeader

fredag 21 maj 2010

Capturing The Moment

..är namnet på filmen som visades idag på Alandica.
Efter 2 års arbete.
Den här veckan har varit ruskigt lång och tänkte nu ta och skriva ett lite längre inlägg för att sammanfatta alltihop.

Idag när jag och Samantha kom till skolan väntade Anna-Lena vid bussen och sa att jag, Fredrik och Ella tydligen skulle fara direkt till stan, för vi skulle vara med i radio :O.
Det ville vi inte riktigt, men det var tydligen bestämt, så det var bara att sticka iväg dit.
Så då var vi med i Ålands radio, uuh status.
Det gick nog bra och sen ställde vi i ordning Alandica och sen var det dags för övning inför premiären.

Sen kom en massa folk in och så började vi sjunga "Every Day".
efter det var det dags för.. Premiären!

Så jag hittade Älskling längs upp och så satte vi oss ner och så började det.
Så jo jag hörde mig själv sjunga och såg mig.
Och att se sig själv på storbild på Alandica.
Det var eeeeh.
Konstigt,sjukt, ganska kul, lite coolt och sjukt pinsamt.

Sen när filmvisningen var klar och Älskling hade gått, jo vad händer?
Jo, då kommer tidningen och frågar om jag kan svara på några frågor.
Visst,visst.

Sen var vi till Lilla Holmen och käkade lunch och sen den där skattjakten som jag och Tove måste ha hand om, det gick ju typ, dåligt? :D haha
Men det måste det ju får göra ibland också.

Efter det lallade vi lite på museet och sen gick jag+Samantha och Tove+Stefan på stan en liten stund innan vi for hem med bussen.

På kvällen var det disco på Ghs och Älskling kom och det fanns gratis cola, så det var ju nice att få träffa älsklingen min, han gör min dag ♥
När discot var slut kom Älskling med hem till mig, snäll som han är :) ♥ ♥.


Imorgon blir det sightseeing och sen kommer Älskling hit och sussar.

By the way.
Så var det ju utställning på Alandica med vårt Comenius projket.
Varav vi igår målande tavlor till.
Vi "byggde" ut 4 bilder och lade till vad som är åländskt, på den åländska tavlan.
Men det jag tänkte komma till var att 2 av mina bilder som jag fotade i Frankrike var med på den franska tavlan som de byggde ut.
Lade upp just de bilderna för någon dag sedan i bloggen.
Den med den guldfärgade "statyn" och Eiffeltornet ur den annorlunda vinkeln.

Lite stolt :)

Sen i bildcollaget var också tror det var 4-5 bilder som jag hade tagit med från Frankrike i Frankrikes bildcollage, niice :).

Har mobilbilder, laddar upp i morron.

Annars verkar ju veckan förutom en massa jobb varit ganska mediakåt, med tanke på att:

I Tisdags blev jag intervjuad för Nyans sommarbilaga.
Idag är jag med i nyan eller ja jag syns på en liten bild med tavlorna vi målade från workshopen som senare var i utställningen på Alandica. (sid 9, kultur)
I dag var jag med i Ålands radio.
Idag blev jag intervjuad av någon av tidningarna.
+ att man har kunnat sätt mig på Ålands TV i filmen nästan hela kvällen efter 8.
+ på Alandica idag då.

Haha kändis :D not

Nej NU sova, här har ni mitt längsta inlägg hittils, varsågoda.
Om ni orkade läsa.

Byebyeee :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar