SlideShowHeader

tisdag 12 juni 2012

Himlen öppnade sig

"Perfekt, ledig dag, skinande sol.. 18 grader.. bättra på den icke existerande solbrännan och sedan i lugn och ro hinna rida alla 3 hästar.. hmm lite ben & jerry vore gott också.." Så tänkte jag och bar ut solstolen på gräsmattan, gick efter glassen och satt mig ner.
2 minuter senare kom ett stort grått moln och förstörde mina planer.

Sedan ringde mamma och sa att det störtregnade i Godby och att jag skulle gå ut och ta av eksemtäckena på hästarna. "Hmpf.. sure" Men när de första ynka regndropparna kom gick jag troget ut och drog av eksemtäckena. Och nog var det lite timing.. för nu störtar regnet ner.. T-R-Å-K-I-G-T

Till lunch hade jag tänkt laga sådana där förgräddade baguetter som man sätter i ugnen. Skitgoda.
Igår öppnade jag påsen och tyckte de luktade lite sisådär men jag granskade mina två baguetter noga och konstaterade att det inte var något fel på dem... Idag...... hittade jag en .... GRÖN (!) baguette i påsen..... fyfan. Inte så konstigt att det luktade lite unket igår. Fy fan.. en ny inköpt baguettpåse dessutom.

Aja jag tänker bombadera bloggen idag tror jag.. har inget bättre för mig. You better like it ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar