SlideShowHeader

lördag 2 juni 2012

Utveckling

Tänkte slänga upp lite bilder på vad som har hänt med Máttur sen November förra året då han blev min.

 Provridning
Så härlig känsla att klicka med rätt häst.
Han var så mjuk och lyssnade extremt bra på alla hjälper.
Dessutom hade han kapacitet som jag sökte!
 Provridning
 Äntligen blev han min! 12.11.11
Lyckligast i världen!
 Väl hemma satte han igång att testa mig. 
Ett tag var han jätte lat och travaktig.
 Och sen blev han het, het het.
 Han var väldigt spänd och kändes som en tickande bomb.
Man kände sig rätt liten på honom och han var jättestark och sket i vad man gjorde. 
 Kunde inte samla honom utan han blev jättestark och bara gjorde som han ville.
 Sen började det lite vända, men på travbanan kunde han ibland bara sticka i galoppen.. 
 Men i tölten fick jag mera kontroll på att han gick i mitt tempo. 
Formen var inte den bästa än dock..
 Nu börjar vi få tillbaka flytet. Formen är mycket mer eftergiven och kontrollen på tempot är myyyyycket bättre. Han kan bli lite het och få gasen i handen, men inte på samma sätt som i början, nu lyssnar han så mycket mer. Jag känner mig mycket säkrare på vad jag ska göra. 
Det är roligt att rida honom och man känner att det börjar ge resultat av det man gör.
Så nu känns det som om allt börjar bli bättre, självklart kommer det komma bakslag igen, men vi är på rätt väg. Men vi har en lååång väg kvar att gå. Som jag verkligen ser fram emot att utvecklas längs, tillsammans med min fina guldhäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar