SlideShowHeader

måndag 18 juni 2012

Kursat

Igår och idag har jag varit på Helene kurs och clinic. Clinicen var dock endast igår.
Bilderna är från första och andra passet i Hammarland. Har tyvärr inga bilder från travbanan idag.

 Jag red första passet i söndags kl. 07.45. Det gick bra, trots att Máttur ibland blev lite okoncentrerad och fokuserade på hästarna runt om i hagarna. Första passet var mest som ett uppvärmningpass med mycket skritt och lösgörande arbete. Men även lite trav och tölt.
 Andra passet gick mycket bättre. Máttur var koncentrerad och vi hade lite mer tempo.I tölten tryckte jag på honom lite, men tyvärr blev han lite hög i formen då. Annars i tölten hade han fin form, jämt tempo och bra takt. Vi fick även trava i lite olika tempon och till sist galoppera en hel del i båda varven. Både på volt och ute på spåret.

 Idag, sista passet var på travbanan. Máttur skötte sig exemplariskt och fick en massa beröm.
Han har nog aldrig gått så bra med mig på ryggen tidigare. Han var lugn, men inte lat, lagom fram och fokuserad mig och vad han skulle göra. Det var så harmoniskt och det kändes verkligen som vi var samspelta.

Vi töltade i ett kort tempo, takten var toppen och formen var fin. Han var så mjuk och lösgjord så kändes inte som man hade någonting i handen.
Traven kändes också riktigt bra och likaså galoppen.

Är så fruktansvärt stolt över min fina prins. Kändes jättebra att höra att Helene tyckte det hade hänt jättemycket från de tidigare kurserna och att han idag bara hade fördelar!



 Snyggis!



1 kommentar: