SlideShowHeader

torsdag 17 juni 2010

Tävlingen!

Hej eller ska jag börja med Förlåt? För att jag inte har bloggat på jääättelänge.
Men så är det, jag har helt enkelt inte orkat (oj det var ju en bra anledning)
Men efter tävlingarna var jag så trött så jag orkade inte och sen så har jag varit hos Älskling i två dagar ♥ :)

Men idag ska jag försöka ladda upp några inlägg iallafall.

Men vi börjar med tävlingen:

I lördags var då kvalet, allt kändes jättebra tills jag hoppade upp min lilla bushäst.
Han hade nog lite tävlingsnerver han också, för såfort man lättade lite på tyglarna eller nuddade honom lite med skänklarna eller "pussljudssmackade" (eeeh bra beskrivning ;)
Så blev han totalt till sig, han började hoppa och sparka bak ut, eller bara galoppera.
Men yeees, tänkte jag då, för det går ju verkligen lätt att få med hans bakben eller få någon vettig takt om jag inte kan på något sätt driva.

Sen så tror jag vi rädde ut det och så gick vi till collectingring. Och då blev problemet bara värre.
Men det var bara att ta något djupt andetag och sen in på banan i ett försök till ett fyrgångs program. Det gick nog ändå hyffsat (om vi bortser att han tog galopp i varje gångart förutom skritten) och sen galopperade han som en galning i galoppen.
Men ja det bästa var ju att vi fick bra poäng för vårt lilla program, 4,20 blev det totalt och så ser vi det ju lite positivt det hela och tänker, men vilka poäng får man om man inte tar galopp i varje gångart utan rider ett bra program. Det väntar vi med att se till hösten :). Vi fick ju ändå 4,77 i sverige i fyrgången, och det kan jag leva på länge!

Sen blev det lite chill en stund, Älskling och jag gick runt lite, tittade lite på tävlingarna och på Sambó (Jo Älskling var med mig båda tävlingsdagarna och stöttade och hejdade på oss,snäll och underbar som han är :)♥ Det betyder mycket :)♥♥ )

Så var det dags för tölten och plötsligt blev min lilla bushäst en snäll hjälpsam häst på framridningen (Han är så söt Sambó så brukar det alltid vara, tillika verkar han vilja visa neeej jag tänker inte lyssna på dig men sen nästa sekund verkar han ångra sig och göra precis som matte säger :) Han verkar inte veta om han ska vara tuff hästen som gör som han vill eller den som lyssnar och gör som matte vill, Sötnöt!)

Men blabla, nu innan det här inlägget blir en hel roman (vi har ju hittils bara kommit till kvalet haha)
Sen var det in på banan och hästen gick nog ganska bra, han ville lite kasta ut rumpan och gå på två spår vilket ledde till lite sämre poäng, men jag är jättw nöjd ändå! För tölten har aldrig varit vår starka sida, det äe mer trav och speciellt skritt och galoppen som vi fick häääärliga poäng i sverige. I tölten blev kvalpoängen 3,77 :) vilket är mycket bättre än förra Alenskur tävlingen då vi fick haha 2,8 i lätt tölt.

Nå så hoppar vi till söndag, som var finaldagen.
Och så hoppar vi över det failade passlöpsbygget och går direkt till framrisningen som kändes toppen! Och så direkt till B-finalen i lätt tölt som gick suuuuuuper bra!Vi har nog aldrig fått så bra poäng i tölt som i b-finalen nu.
Vi fick 4,5 (!) 4,5 (!) och 4,0 i båda varven, vilket ledde till 4,33 och en andra plats i b-finalen, så vi gick ju nästan till a-final!
Jag är super nöjd!

Sen var det prisutdelning och vi fick en gul rosett och så bar det av hem igen och nu ska jag inte skriva mer på denhär romanen.

Bilder people, enjoy!

B-final, lätt tölt
Fotograf: Elin Silfversten
B-final lätt tölt
Fotograf: Elin Silfversten
Lätt tölt uttagning
Fotograf: Seppo Kytömäki
Fanny och jag, lätt tölt uttagning.
Fotograf: Seppo Kytömäki

Mer bilder kommer innom snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar