SlideShowHeader

söndag 18 mars 2012

Fina fuxar

Var ut och red fuxarna idag. De var så duktiga både två!

Saeta har jag inte ridit på en evighet utan mamma och pappa har ridit henne den senaste tiden.
Mamma red henne först en stund innan mig. Saeta var pigg och glad och det mesta funkade ganska bra. Traven funkade bra, och takten blev bättre ju längre jag red. I tölten var hon först jätte passaktig, men efter att ha galopperat lite fick hon mer energi och takten blev lite bättre.
Bogarna for lite hit och dit, men annars var hon riktigt duktig.
Vågar nog prova komma ut på tävlingsbanan iår :)

Máttur jobbade jag först från marken och sen en hel del skrittarbete som igår på specialidrotten. Gick faktiskt ganska bra. Sen töltade jag lite och tempot var nog mycket bättre, men han blev lite hög i formen. I slutet blev tölten riktigt bra tempot, takten och formen. Härligt. Traven funkade bra och han smider knappt alls mera! Galoppen var jämn och bra och i sista galoppen fick han riktigt fin rundad överlinje. Nöjd!

Nu har jag lagat middag, ätit middag, gjort 1 av 2 geografi frågor som ska vara inlämnade imoron.
Nu dör jag lite över den sista geografifrågan och vet inte riktigt hur jag ska få det att gå ihop.. En sak är iallafall säker, det lär ju inte gå ihop av att blogga.. Så hejdå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar