SlideShowHeader

söndag 4 mars 2012

Vår?

Åh vilken härlig dag det har varit idag! Red för första gången på lääänge i vanliga ridbyxor, vilket kändes något befriande efter att ha varit som en michelingubbe hela vintern.

Red Máttur ganska länge. Började med att jobba honom från marken med halvhalter och att flytta bakdelen. Han lyssnade jättefint, så jag hoppade upp. Även på ryggen lyssnade han bra på halvhalterna och korsa bakdelen funkade också helt okej.
Tölten blev sådär i början, men efter några försök så blev takten riktigt bra. Däremot blev han lite hög i formen emellanåt. Traven kändes skitbra och han var lätt i munnen!
Efter koralljobbet så skrittade vi ut i solen längs vägen och på tillbaka vägen fick han gå genom snön i skogen.
Sen var han svettig och nöjd över att få komma tillbaka hem ;)

Sambó och jag for ut på åkern i solen. Sambó var taggad och skötte sig super. Eftersom det var ganska jobbigt underlag hade jag inte så höga krav på honom. Blev mest lite konditionsträning med trav och galopp. Lite tölt körde vi också när det var bättre underlag.
Duktiga pållar!

Nu har jag måkat i mig chips och dipp hela kvällen och nördat lite Big Brother, så nu blir det sängen!
Puss Natti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar