SlideShowHeader

lördag 31 mars 2012

Latmask

HejHej!
Hittills idag har jag inte orkat göra någonting. Har glidit runt i min lila morgonrock och bara chillat.
Det tar verkligen på med provperiod och jag behövde nog bara ta det lugnt för att ta igen mig.

Igårkväll (i snöslasket) for jag till travbanan och red Máttur på ovalen. Pappa var med och red Saeta.
Dessvärre gick det inte lika bra med Máttur som förra gången. Han lyssnade knappt på mig emellanåt och skulle helst bara velat springa till Saeta och stå och trycka med henne...

Tölten kändes bra iallfall, både takten och tempot var bra och han lyssnade på mig. Traven gick också ganska bra, han slog inte i och efter ett tag blev formen bättre och han lyssnade på mig.

När jag sedan skulle fatta galopp så skenade han iväg i galopp och lyssnade inte alls på mig.. Utan skulle bara till Saeta.. Så hoppade av och tog honom från marken innan jag hoppade upp på nytt. Då gick det bättre i alla gångarter, även i galoppen.

Vi har alltså en hel del att jobba med och en lång väg att gå. Men det hör till. Vi måste jobba på samspelet mellan varandra så han känner sig trygg med mig och tvärtom.
Han ser ju Saeta som sin trygghet när hon är den ända andra hästen på ett nytt ställe, så klart han vill till sin trygghet.

Men vi jobbar vidare, övning ger färdighet. Känns iallafall skönt att det är just prova-på-tävlingen vi startar tillsammans i första gången.. just för att prova på. Tror också det kommer vara skillnad när det är en massa hästar runt oss och inte bra Máttur och Saeta på hela travbaneområdet :)

Nå nog om gårdagens travisäventyr. Idag tänkte jag longera Máttur och göra lite ledarskapsövningar och sånt :) Sen ikväll ska jag på bio med Älskling, ska se Hunger Games som verkar vara bra!
Men oavsett, en stor smörig popcorn och lite bio är aldrig fel ;)

Sen imorgon har jag specialidrott med Malin, ska rida Máttur på korallen och sen ska Malin sko Máttur och Saeta :)

Ha en bra dag, ni som läste allt förtjänar en stor smörig popcorn, unna er det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar