SlideShowHeader

lördag 17 mars 2012

Specialidrott - Sitsträning och Skrittarbete

Hade som sagt dubbellektion specialidrott idag med Malin.
Vi började med Sambó och hade sitsträning. Funkade riktigt bra och tycker faktiskt att jag har börjat göra små framsteg. Skänkelläget är mycket bättre nu. Har lite svårt när vi sätter in tyglarna i bilden och jag ska tänka på benen, fötterna, sitta ner, ha stabil yttertygel och mjuk innerhand. Men emellanåt klickade det för mig!
(Förövrigt har min sega vinterpälslossare-sambó börjat tappa lite vinterpäls... på huvudet.. enbart! Men bättre än inget)

Máttur var nästa på tur (och han har verkligen satt igång med vinterpälslossandet!)
Började med honom från marken där vi hade gjort stora framsteg med halvhalterna! Vi jobbade lite med att flytta undan bakdelen och ge eftergift samt att hitta växlar mellan 0-5. Det funkade bra.
Sen hoppade jag upp och vi jobbade mest inne på den minde volten med att han skulle gå i mitt tempo och sen flytta bakdelen utan att öka tempot eller flyta ut på spåret. Det var lite klurigt och det mesta hänger absolut på mig. Men tillslut fick jag en aha-upplevelse om mina händer och sen gick det mycket bättre. I slutet fick vi igenom det och det kändes riktigt bra. Var verkligen hjärn- och kordinationsgymnastik för mig ;)


Nästa vecka på specialidrotten ska jag se på Eyjolfur Isolfsson film och jobba med lite foderstatsberäkning.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar