SlideShowHeader

måndag 12 mars 2012

Stolt & Lycklig

Hann tyvärr inte blogga igår, var ute i solen och red och sen hade jag fullt upp med läxor hela kvällen.
Bilden är iallafall från gårdagen på finaste Máttur.

Var ut och red Máttur på åkern igår. Han har som sagt blivit mycket bättre att rida ute den senaste tiden men ändå har han när han fått chansen försökt öka tempot eller t.o.m sticka.
Men igår var han som en dröm att rida. Han lyssnade på mig hela tiden. Han var i det tempot jag ville och försökte inte öka. Dessutom var han mjuk och fin i munnen! Travade ganska mycket och när jag kom till grusvägen hos mormor där jag brukar tölta, gick han upp i ett lugnt korttempo tölt. Takten var jättebra och han försökte inte alls öka.
Åh så stolt. Han kändes verkligen skitfin!
På hemvägen lyssnade han också jättebra och gjorde lite trav-galopp-trav-galopp övergångar. Äntligen börjar vi lära känna varandra bättre :)

Efter det for jag ut med Sambó på åkern. Han lyssnade fint och var pigg och glad. Vi travade och galopperade på vägen till mormor och vid mormors hus så blev det lite tölt. Han kändes bra och var mjukare än vad han brukar i munnen och annars överlag. Han var inte så hög i formen utan lyssnade fint och fastnade inte i någon sida.Härligt. På hemvägen busade vi lite i galopp.

Finaste valackerna och vårväder, lycklig Elin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar