SlideShowHeader

lördag 15 oktober 2011

Bildbomb: 14 Oktober

Här kommer lite om fredagen nere i Skåne.

Klockan 9 träffades vi hos Magnús. jag fick göra iordning Máttur och longera honom i ridhuset.
Det funkade skitbra. Han lyssnade på minsta lilla vink från mig. Det är nog mer jag som behöver träning i det än Máttur. Han läste av mig hela tiden!
Sen hoppade jag upp. Red honom på vanligt äggbett idag i ridhuset. Hade isländskt stångbett igår. Har alltid varit negativ mot stångbett pga av de ofta används i fel händer och till fel saker, typ att man inte kan hålla hästen.
Så det kändes lite ovant att rida med stång. Men Máttur var jättemjuk och lätt i munnen och lyssnade på små hjälper. Så det behövdes inte alls mycket för att få honom att stanna eller så.

Det var inte heller så stor skillnad att rida på vanligt bett. Han kändes lite stabilare med stånget men det var heller inga problem med det vanliga bettet.



Galopperade på volt med honom. Magnús berättade att han inte gjort det mycket alls, men det funkade ändå bra.
Sen ut på ovalen. Då red jag med stångbettet igen.
Máttur var huuuur flott som helst ute på ovalen. Kändes så himla härligt. Red lite ökad tölt också, usch vilken fantastisk underbar känsla det var.


Sa hejdå åt finaste finhästen ♥
Stallet
"Välkommen hem världsmästaren"

Ridhuset och stallet
Här bodde vi, på Källagården.
Bodde uppe på loftet

Klappade lite på Mjölnir frá Dalbae, 7-faldig VM guldmedaljör. 21 år gammal.
Stallet och Hraunars box.
VM vinnaren Hraunars box, han stod inte inne när jag hade kamran med men såg honom dagen innan :)
Brösarp :)
Påväg hemmår igen..
Var in en sväng till Malmö och käkade middag och fördrev lite tid.

Sen var det bara att flyga hem. Flyget blev 20 minuter försentat pga av att 119 hade checkat in men bara 118 var på flyget så de fick inte flyga iväg pga av nå säkerhetsåtgärder.

Väl framme i Stockholm så åkte vi till Marica och övernattade där.

Det var väll det :) Lägger snart in ett lite mer ingående inlägg om Máttur.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar