SlideShowHeader

lördag 8 oktober 2011

Magnús Skúlason kurs

Idag har jag varit på travbanan på Magnúskurs. Det har varit riktigt roligt (om man bortser från regnet) och lärorikt. Det började 9 och vi for hem vid 7 tiden. Så nu är man lugnt sagt trött!

Ridpasset gick iallafall jättebra! Jag började med att värma upp på travbanan och i collectingring. Först från marken och sen uppsuttet. Töltade och travade lite i olika tempon. Sen red jag in på banan och Magnus ville se Sambó i nått varv tölt och trav på ovalen.
Efter det sa Magnus att han tyckte att Sambós form hade blivit mycket bättre än sist! Kändes skönt att höra!

Sen började Magnus jobba med Sambó, först från marken, det gick nog helt ok, men Sambó satte sig på tvären emellanåt, men insåg ganska snabbt att det inte lönade sig!
Sen red han Sambó, mest i tölt och att han skulle flytta undan bakdelen. Han sade också att Sambó fortfarande försöker vara bekväm och ställa sig emot, men att det var mycket bättre nu än förra kursen och att det var mycket lättare att komma igenom!

Sen var det dags för mig att hoppa upp igen! Det är en så häftig känsla när en världsmästare just har suttit på ens häst och när man hopar upp är det som om man sitter på en helt annan häst! Allt gick iallafall superbra och jag fick massor med bra kritik! Det höjer verkligen ens självförtroende enormt! Först red jag lite på volt runt Magnús och sen ut på ovalen! Kändes riktigt härligt!

Efteråt var min häst dyngsur av svett och rätt så flåsig! Men jag däremot otroligt nöjd! Magnús sa att jag hade gjort ett bra jobb med Sambó och det känns fantastiskt att höra!

Ser fram emot morgondagens två ridpass!

Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar