SlideShowHeader

torsdag 13 oktober 2011

@ Brösarp

Det här med att ladda upp bilder går verkligen sakta...
Sitter i allafall i Brösarp i Österlen, Skåne.

I dag steg jag upp 7 och åt frukost inne hos Helene. Sen satte vi igång med provridning.

Först visade Helene Sólon som jag ridit 2 gånger förut. Sen fick jag rida honom. Han har blivit mycket stabilare sen sist jag provade honom. Men han är bara 5 och jag känner att jag klarar inte av att ha en 5-åring. Det är så otroligt viktigt att man gör rätt när en häst är så ung och jag har inte den kunskapen nu. Men Sólon är en helt fantastisk häst, han kommer gå långt! Sen är han underbar att rida.

Nästa häst var Fanný som jag också har ridit förut. Hon är en fin häst. Men är lite överviktig och dyr.. :/ Hon kommer också gå långt med rätt ryttare!

Efter det var det Brá som stod på tur. Hae inte ridit henne tidigare och hon är ett 6-årigt 5-gångssto som i princip bara Helene har ridit.

Hon var sjukt fin att både titta på och rida! Mjuk i munnen och kroppen och hade mycket aktion och tempon. En riktigt rolig häst som allt bara funkade med. Tyvärr så kostar hon så mycket så det inte ens är att tänka på.. Men en fantastisk häst!
Efter det så for Helene och jag ut på Sólon och Brá. Sólon blir så sjukt mycket finare när han är ute :)
När vi kom tillbaka longerade Helene Sólons halvbror i korallen. Men han är bara 4 och är fortfarande hingst. Men fin att titta på :)

Sen for vi till Arlanda och flög ner till Malmö. Förövrigt så är det sjukt fint här i Malmö! Har massor med bilder, men visar dem sen när det går att ladda upp foton lite snabbare ;).


Vi körde ut till Brösarp "chekade in" på B&B:et och for till Magnús. Han visade hur finaste Máttur såg ut och vi gick runt och kikade lite. Såg världsmästaren Hraunar också :D Lite häftigt är det allt ;).
Sen bestämde vi att han skulle visa Máttur lite senare och att jag skulle få provrida Máttur efter det.
Så vi for iväg och käkade och sen vi tillbaka till Magnús. Ni kan ju gissa om jag var nervös...
Magnús visade Máttur som var super flott! Han började med att löslongera honom lite och jag har nog aldrig sett mer lydig och uppmärksam häst ;)

Sen fick jag hoppa upp. Fy, fy, fy vad han var underbar!
Han lyssnade på minsta lilla signal. Stannade tvärt när man bad honom om det och ja var hur fin som helst! Tickde på som en klocka i tölten och hade lätt för alla gångarter.
Hade öronsnäcka i örat som på kursen så Magnús berättade lite hur jag skulle göra.
Det var verkligen riktigt kul att rida Máttur. En heeeeelt fantastisk häst är vad han är och mysig var han också :)



Så imorgon ska jag få rida ute på ovalen och sen ut i skogen med Magnús :)
Spännande!

Men nu har jag skrivit klart, även fast jag nog skulle kunna berätta ännu lite mer i detalj. Men jag får ta och gratulera om ni överlevt ända hit :).

Pusshej!

2 kommentarer:

  1. Nöjd Elin på läcker häst, så fin han är!

    SvaraRadera
  2. ååh vad läcker Mattur ser ut! :) Ser verkligen ut som en häst för dig!! :D

    SvaraRadera