SlideShowHeader

tisdag 28 februari 2012

Specialidrott Markarbete + Ridning

Hann inte blogga mer igår om hur det gick på specialidrotten, men nu så!

Jag hade Máttur och vi var i korallen.
Jag började med att visa när jag jobbade honom från marken och fick lite hjälp hur jag ska göra saker annorlunda. När allt funkade från marken och jag kunde bestäma tempot och han svarade för halvhalter och flyttade undan bakdelen så fick jag hoppa upp. Vi fortsatte uppsuttet med att få igenom halvhalterna.

När det funkade så skulle vi flytta ut bakdelen, i höger varv krånglade det lite, men efter att ha fått koll på yttersidan så gick det bättre.
Vänster varv funkade prima och vi gjorde töltövergångar direkt efter att han flyttat undan bakdelen.
Det gick sådär ibörjan, men sen flöt det på riktigt bra och tölten kändes skitbra! Vi jobbade med att han skulle ta halvhalterna i tölten och när det gick igenom kändes han riktigt fin och takten var bra :)
I högervarv var det lite svårare, men det gick nog ganska bra där med :)

Är riktigt nöjd med lektionen! På torsdag så är det Sambós tur och då ska Malin longera mig och jag får öva på sitsen igen :)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar