SlideShowHeader

onsdag 1 augusti 2012

Första ridturen


Idag var jag ut och red Máttur för första gången sen hans 3 veckors vila.
Han skötte sig så bra, han var pigg och glad och tickade på! Kändes härligt att sitta i sadeln på honom igen, vad jag har saknat det! Låter konstigt, men det är något speciellt för mig att rida honom.

Började jobba lite från marken för att känna av hur han kändes och se att han lyssnade på mig, fortsatte med det uppsuttet. Sen blev det lite tölt, trav och galopp. Allt bara flöt på och kändes så bra. Visst var han lite styv och stel emellan åt, men han har ju ändå stått i 3 veckor. Så nöjd!

Annars idag har jag följt med NM hemifrån framför facebook och islandshastnyheter.se, det är verkligen super att man kan följa med i minsta lilla detalj och få resultat efter varje start!
Längtar tills jag själv sitter på läktaren, inte länge kvar nu!

Klart babblat för mig, nu sova, imorgon jobba, rida och packa! Puss! :)

1 kommentar:

  1. jag vet känslan av att rid en häst man tycker om :) som nä raffe var skadad i vintras och när jag äntligen fick sitta upp... det var så härligt :)

    SvaraRadera