SlideShowHeader

söndag 12 augusti 2012

Ingen tävling


Det blir tyvärr ingen Blidfari-tävling för mig och Máttur nästa helg.
Malin kom och skodde 3 hovar på honom idag, den fjärde, den han skadat är betydligt varmare än de 3 andra och han har puls i benet. Kanske är det en hovböld eller någon infektion, men vi väntar 3-5 dagar för att sedan ta bort sulan + skon och då kunna ta bort vad det än är han har som måste blomma ut innan det går att göra något åt det.
Det är så himla tråkig och otur att det här händer. Men för tillfället finns det inget att göra år det.
Huvudsaken är att han blir bra så fort som möjligt.

Så ingen tävling eller ridning alls nu tills hovis är bra. :(

Men Helene-kursen tänker jag inte missa, så det blir troligen Sambó eller Saeta som får komma med då.

Malin och jag pratade även om specialidrotten :)
I första perioden kommer vi fokusera på att Máttur är mjuk och lösgjord, är lydig och är bekväm i en avslappnad och fin form.
I andra perioden kommer jag ha fysträning och med Máttur träna lite mer power.
I tredje perioden är det fysträning och FIPO-teori, samt skriva ryttarlicens provet.
Sen under våren blir det nog mycket tävlingsträning, jag ska gå upp i öppenklass och målet är kvalpoängen till FM i V1 och T1.

Ska bli så himla kul att få sätta igång med specialidrotten igen! Jag känner mig inspirerad och taggad! Nästa vecka börjar det!

Förhoppningsvis är prinsen fräsch till ÅM! Sen får vi ta någon/några sverigetävlingar efter det :)

2 kommentarer: