SlideShowHeader

onsdag 8 augusti 2012

Nordiska Mästerskapen 2012 -Söndag

Söndagen var NM:s sista dag fullspäckad med A-finaler.
Vi missade tyvärr sista finalen för att hinna med båten hem.
Men det var skönt att få komma hem och sova i sin egen säng och inte i ett tält..


Arnella Nyman och Skardi frá Kvistum tävlade för Finland.
Fint ekipage!
 Linda Antonsson och Isak från Dirhuvud
 Arnella och Skardi tog brons i T2 YR!
Grattis!

 Linda Antonsson och Isak vann T2 YR inte helt oförväntat men absolut välförtjänt!


 Maria Berg och Svartur wom Hochwald
 Glada islänningar!
1 & 2 plats i T2
Agnar Snorri Stefánsson med Fengur frá Staagerup  (8,54) och Reynir Örn Pálmason med Tór frá Auðsholtshjáleigu (8.09)
Eyjólfur Þorsteinsson och Losti frá Strandarhjáleigu fick jag se i två A-finaler T1 och V1.
Losti är Mátturs halvbror, båda är från gården Strandarhjáleiga och de har samma mamma, Myrra frá Hvolsvelli.


 Stian Pedersen och Globus fra jakobsgården vann V1

Det var riktigt kul att se Losti i verkligheten och Eyjólfur red honom fantastiskt fint.
Det såg så lugnt och harmoniskt ut!
 Moli frá Skridu var nog omöjlig att inte imponeras av.
Sånt lyft att man inte trodde det var möjligt att lyfta så mycket!
 Losti blev 4:a i T1 på poängen 7,61 och 7:a i V1 på 7,04!
 Albin af Klintberg vann en fyrhjuling för högsta uttagningspoäng under hela NM!
Grattis!
 Glad dansk guldmedaljör.
 Edda Ollikainen och Hördur från Finland i F1 YR! 
F1 YR A-final

Boendet under NM..
Ett "4-personers tält" lycka till att få in fyra personer i det där... haha!

Då var NM slut. Det har varit en fantastisk upplevelse och nu är jag tävlingssugen till max.
I min fina tältstol har jag drömt mig bort och en dag vacker dag önskar jag verkligen att jag själv rider på ett Nordiskt Mästerskap. 

Förövrigt har jag massor med beröm till arrangörerna till NM, allt var så bra och genomtänkt!
+ En fantastiskt fin anläggning
+ Det var såååå nära från campingen till tävlinsplatsen, tog max 10 minuter att gå.
+ Maten! God mat! Fanns lättare mat intill tävlingsbanan och en restaurang en bit bort med riktigt bra mat både dag och kvällstid! Vilket inte alltid är en självklarhet på tävlingar.
+Inte ett ändå gult kort delades ut under hela Nordiska Mästerskapen!
+ Marknadsgatan var stor, bra utbud, bra priser, fina grejor.

- Kallt vatten i duschen på campingen.. haha.
- Getingar.. massor.

Tack Nordiska Mästerskapen 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar