SlideShowHeader

torsdag 22 september 2011

Heléne Blom kurs

Nu är jag ääääääntligen klar med biologifrågorna och de är till på det också inlämnade (och klockan är bara 21.30 yey :D)

Idag och igår har jag ridit Helene kurs. Det har verkligen gått sjukt bra och jag är supernöjd.
Helene är nog en av de bästa tränare jag har ridit för.
I år borde jag ha ridit kurs regelbundet för henne i 5 år!
Helene är verkligen en tränare som jag rekommenderar. Hon förklarar så man förstår, kommer med lösningar så saker och ting som suttit fast som lossnar, och så är hon positiv!

I går red jag två pass.
Första passet blev det mest skritt på volt. Minska öka volten, minska öka tempot. Sedan i princip samma sak i trav. I traven fick jag även rida på åttvolter och trycka på honom när jag bytte volt. Sedan även lite tryck i traven på stora spåret. Det kändes verkligen som vi fick igenom honom under det här passet. Han lossnade verkligen och kändes skitfin!

I slutet fick jag tölta honom lite eftersom jag tyckt att han blivit lite travaktig nu igen på sista tiden.
Men tölten kändes hur fin som helst. Det var nog verkligen tackvare att vi fick igenom honom ordentligt före tölten.


Nästa pass red Helene honom en stund. Då bråkade han lite och ville inte bjuda på ordentligt i tölten och blev istället för bekväm. Men sen när jag fick hoppa upp igen så kändes han mycket bättre än före.

Så det var onsdagens ridning.


Idag så hade jag mitt sista pass på morgonen.
Vi började med att göra skänkelvikningar i skritt för att få med båda bakben ordentligt. Sedan i trav och tölt.
Tillslut funkade det verkligen jättebra i alla gångarter och han lyssnade fint. Sedan fick jag jobba honom i trav så att han skulle få trycka på ordentligt och även i galopp. Både traven och galoppen kändes skitfint!
Efter det så fortsatte vi med tölt. Vänster varvet var lättare och där blev han riktigt flott! Höger varvet blev även det riktigt bra tillslut, men då fick vi jobba ännu mera för att få det att gå igenom.
Iallafall har han nog aldrig känts så fin och välriden som idag! Jag är verkligen så nöjd med både mig själv och honom :)

Härligt att det är Magnús kurs snart och efter det Helene kurs igen! Underbart :)
puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar