SlideShowHeader

onsdag 7 september 2011

Sovdags!

Ja då börjar det väll vara dags att gå och sova nu. Är ny duschad och har pluggat färdigt.
Dagen har varit både upp och ner idag. Men mest upp om jag tänker efter.
På gympan joggade vi till gröna udden och det var skitjobbigt. Sen spelade vi rugby som däremot var riktigt roligt :)
Har äntligen fått HIDR "förhöret" överstökat också.

Efter maten var jag till travbanan och tränade inför helgen. Måste vara ärlig och säga att jag inte känt mig så peppad inför tävlingen, nu känns det bättre däremot. Har inte så höga krav på tävlingen, vill inte ha så höga krav på mig att måsta leva upp till. Jag vill göra en trevlig vising helt enkelt. Jag tävlar inte för att vinna eller vara bäst, jag vill ha roligt och kunna känna mig nöjd. Det är det viktigaste :)

Ja nu tappade jag ju tråden lite. Tillbaka till travbanan så började jag med att värma upp på dressyrbanan innanför ovalen. Lite skitt och trav. Stanna, flytta mjukgöra osv osv. Sen började jag tölta lite och blev riktigt förvånad. Sambó korta sig och hade jättefin takt och började till och med höja bogarna lite! Kändes riktigt härligt, brukar inte bli så när jag rider själv utan mest när man rider lektion :)

Sen gjorde jag V5-programmet. Tölten var inte lika fin som under uppvärmningen, men inte heller dålig utan helt bra. Sen travade jag och skrittade. Galoppen krånglade lite och Sambó blev okoncentrerad ett tag. Men sen löste allt sig och jag körde V5 programmet en gång till och då kändes det riktigt bra.

Så avslutade när det gick som bäst och det var det! :)

Bild som Jenny tagit från Magnus kursen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar