SlideShowHeader

söndag 18 september 2011

Uppvisning och barnridning

Har just avslutat dagen med att basta och göra alla läxor tills imorgon.
Dagen har mestadels spenderats på travbanan.

Första uppvisningen hade vi 11.20 och till min stora lycka (...) så måste vi börja med barnridningen före det och hann knappt värma upp hästarna innan uppvisningen drog igång.
Men trots det gick uppvisningen bra och fick dessutom beröm för min ridning när jag kom ut från ovalen. Då blev jag glaaad :)

Efter det var det barnridning, barnridning och ännu lite mer barnridning. (förörvigt tycker jag iiiinte om att gå barnridning...)
Det mesta gick nog bra men blir sååå pissed off när en unge ex. sparkade i sidorna på Sambó när vi skulle gå iväg. Lillprinsen blev rädd eftersom han är väldigt känslig trots att han är världens snällaste och annars orädd för saker och ting och hoppar inte till i onödan.
(Han är ju van med små hjälper även fast han behöver drivning för att jobba rätt och ta i med bakbenen, men aldrig att man skulle sparka honom :(((( )
En annan gång var när en tjej som hade ridit lite längre ville trava så jag sprang lite. Men hon bara skänklar och sparkar på honom så han blir skärrad och bara springer och springer och lyssnar inte alls på mig och håller på springer förbi mig. Fy vad arg jag blev då med. Sambó är inte någon jävla ridskolehäst som man ska sparka igång för att han ska gå.. usch usch usch. Men vad ska man göra? Det är bara att bita ihop och hålla ilskan inom sig.

Men trots det fanns det jätteduktiga barn och tillochmed vissa gulliga som tyckte det var så roligt att de bara skrattade. Och då kändes det helt okej att gå runt runt i collectingring.
Totalt gick Sambó och Prudur 80 gånger tillsammans runt i collectingring så ca. 40 varv var.

Andra uppvisningen gick också bra! Det var skitroligt och det kändes riktigt bra :)
Sen körde vi världens bästa ärevarv också :D

Så jag är nog nöjd med dagen. uppvisningarna var riktigt roliga :)
Är det någon som har bilder får man hemskt gärna skicka dem!

PussGodnatt!



5 kommentarer:

  1. Stackars Sambó som fick stå ut med jobbiga barn :/ De ungar som har ridit ett par lektioner på ridskola är nästan värst gissar jag, de där som tror att de KAN rida själv.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag anser inte att det är rätt sätt att lära sig rida genom att sparka i gång hästen utan man strävar ju efter att använda så små näst intill osynliga hjälper som möjligt..
    och tack för bilderna, de var jättebra! :)

    SvaraRadera
  3. Nej det är ju inte det. Tyvärr är ju de flesta ridskolehästar (inte alla!) så trötta på att traska runt att man "måste" dunka på dem. Alternativt vara så duktig att man kommer åt rätt knappar med små hjälper.
    Vad bra, alla var inte jättebra men jag tänkte att du själv får sortera vad du vill ha :)

    SvaraRadera
  4. Jo tyvärr är det så och jag förstår ju nog också tanken bakom det, för att de ska vara trygga. Men ändå lite synd, man lär sig mer på en häst som lyssnar bra för hjälperna men iof finns det nog sådana hästar också på ridskolor :)
    Laddade upp några här om det är ok? :)

    SvaraRadera
  5. Ja det är ju lite kompromiss. Jag tyckte det var kul senast jag red på Aftonsol, där fanns det alla sorter. Men de piggare hästarna är ju inte alltid med på nybörjarlektioner förstås.

    Absolut OK att slänga upp bilder!

    SvaraRadera