SlideShowHeader

lördag 24 september 2011

Óskar från Örvik

Ikväll har jag varit och provridit fina Óskar!
Vi blev lite sena pga av att körningen tog lite längre än vad vi tänkt.
När vi började närma oss kom vi in på en grusväg med en gammal allé och enorma hagar med vitt staket längs sidorna. Vi körde genom en gammaldags grind och kom fram till en gul stor herrgård.
Vi körde vidare till stallet och där träffade vi Tess som har Óskar till försäljning :)
Stallet hade 78 boxar, skrittmaskin, ridhus, paddock och 800 meters rakbana.
Jääklar vilket ställe var verkligen första tanken som slog oss.

Tess var huuur trevlig som helst och hon visade Óskar i ridhuset. Hon har dessutom tävlat Óskar i T7 idag och leder klassen med poängen 5,30.

Óskar såg jättefin och välriden ut och det var han också!
Han var pigg och framåt och lyssnade fint! Hade jämna fina, stora taktrena gångarter.
Han var riktigt rolig att rida och när man knappade in rätt knappar så bara klickade det och kändes så bra! Jag är verkligen jättenöjd och han uppfyllde mina förväntningar utan problem :)

Det var dessutom kul att Tess berömde min ridning massor och tyckte verkligen att jag red mjukt och att jag hade känsla för det jag gjorde. Kändes jätteroligt att få sån beröm :))

Pappa filmade och mamma fottade men eftersom det var i ridhus, kolsvart ute och lampljus så blev inte bilderna de bästa, men här är några iallafall. Sen när jag får filmen kommer den upp på bloggen också :)
Tess på Óskar!
Jag på Óskar
han hade så fin skritt med övertramp!
Tölt :)

Snyggishäst!


Nu nattitime! Imorgon är det Tera och Slyngur som gäller :)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar